12 september

• Maandag 12 september 2022
  • SPOT/Stadsschouwburg, Turfsingel 86
  • 20:15 start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Het is inmiddels een begrip in Groningen: de openbare repetities van NITE halverwege het maakproces van een nieuwe voorstelling. Stap binnen in de backstage wereld van Guy Weizman, Roni Haver, dansers en musici en beleef hoe zij op zoek gaan naar de invulling van de personages. Je ziet en hoort wat het vertrekpunt van de voorstelling Fortune is en hoe ideeën over decor, kostuums en muziek in het hele repetitieproces vorm krijgen.

Fortune

In de dansvoorstelling Fortune gaat Club Guy & Roni met Navdhara India Dance Theatre en Slagwerk Den Haag op zoek naar wat ons gelukkig maakt. Is het geluk in ons leven volledig toe te schrijven aan ons eigen handelen of is het gewoon toeval? Niet iedereen zal geluk hetzelfde omschrijven. Afhankelijk van waar je geboren bent, je religie of je economische omstandigheden kan geluk iets anders betekenen. Als je werk hebt, zou je gelukkig kunnen worden van vakantie, terwijl je zonder werk misschien niets liever zou willen dan je familie kunnen onderhouden.

Cross-cultureel en interdisciplinair

Na Happiness, Phobia, LOVE en Freedom is Fortune de volgende voorstelling in de serie The Human Odyssey. Hierin onderzoekt Club Guy & Roni met internationale artistieke geestverwanten en crossovers hoe emoties onze levens bepalen. Door cross-cultureel en interdisciplinair samen te werken met verschillende creatieve partners kan het artistieke gesprek over geluk vanuit verschillende perspectieven worden gevoerd.

Bekijk event

Heb jij een vraag of idee om dit platform nog leuker te maken? Neem contact op!